منتديات كلية الاقتصاد المنزلي
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك

شكرا
إدارة
المنتدي


منتديات كلية الاقتصاد المنزلي جامعة المنوفية
 
الرئيسيةاليوميةس .و .جالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 جاي مني من الكلية رايح فين علي السويسرية

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
tmalm3ak
عضو مستجد
عضو مستجد


عدد المساهمات : 1
تاريخ التسجيل : 20/01/2010

مُساهمةموضوع: جاي مني من الكلية رايح فين علي السويسرية   الأربعاء يناير 20, 2010 3:41 pm

امعلشي بقا يا جماعه هرزل عليكم شويه بس من اللي بشوفه من كل واحد خريج قسم ملابس ونسيج كل واحد بقا ليه هدف واحد بس الحمد لله ان هو ربنا يوفقه بعد ما يتخرج ويشتغل في مصنع السويسريه كل واحد يتخرج من القسم ياخود ورقه ويشد الرحال علي المصنع اللي فاتح دراعه للكليه بتاعت الاقتصاد المنزلي مش عارف هي مصر ما فيش فيها مصنع غيره بس بصراحه هم مش بيروحوا بمزاجهم هي بس اكمنها بتديق في وشهم قوي ما هو كل دكتور كان يخش يقولهم المصانع يامه وعايزين ناس ورسمين حياه ورديه بلاش ذكر اسامي دكاتره اكيد انتوا عارفنهم لانهم بيتعدوا علي الصوابع زي ما اللي في القسم بيتعدوا علي الصوابع بس الحقيقه بقا الموضوع كله ماشي بالمعارف والوسطه علشان لما تروح اي مصنع من اللي بتسمع عنهم في الكليه وتروح بنفسك يقولك عايزين عمال اما بقا قسم الباترون والعينات تخش فيه وتشوف الناس اللي شغالين فيه تلاقي ناس ملهاش علاقه بالملابس كماان اللي يزعلك ان هم دبلوم صنايع وزراعه بس ربنا كرمه بواحد دخله المصنع واتعلم لكن انت بقا اصبر علي ما تلاقي وسطه وخد دورات زي ما انت عايز برجتك برده هم عايزين عمال مكن ربنا يخلي الدكاتره بتاعت القسم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
lynx
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

ذكر الابراج : الدلو القط
عدد المساهمات : 182
تاريخ الميلاد : 08/02/1988
تاريخ التسجيل : 01/01/2010
العمر : 30
الموقع : www.ly7nx.page.tl

مُساهمةموضوع: رد: جاي مني من الكلية رايح فين علي السويسرية   الأربعاء يناير 20, 2010 7:51 pm

بص يا استاذنا اولا منور المنتدى بس انا هقول لحضرتك حاجه
السويسريه دى ومن الاخر كدة مصنع الرجال واكيد لو حضرتك عارف السويسريه كويس هتوافقنى فى الراى دة ثانيا معلشى في ناس خريجى الكليه مبداهم ان هما يروحوا السويسريه عشان يتعلم فيها سنه كدا ولا حاجه وبعدين يخلع يروح اى مصنع تانى ماشين بالمثل اللى من وجهة نظرى انا شخصيا فاشل (المصنع اللى اتعلم فيه ما اكملش فيه) بس انا شايف المثل دة(المصنع اللى بتتعلم فيه هتكبر فيه)اه نا معاك ان هما بيكوسوا وناس ملهاش علاقه بالمجال شغاله فيه معاك ومتفق معاك تماما بس طالما انت واى حد من اقتصاد منزلى واثق من قدراته ومحدد اهدافه اكيد والله هينجح وهيوصل

ممكن ادى لحضرتك امثله من الناس دى خريجه اقتصاد منزلى ووجهتها نفس الظروف
اولا_احمد الناظر اكيد حضرتك تعرفه
2_محمد الدكماوى رئيس قسم العينه بالسويسريه
3_اسامه_مدير مركز التدريب فى السويسريه
4_عمر ايمن باترونست الفورمال فى السويسريه
5_استاذ وهبه_مدير مصنع b.t.m
6_محمد عبدالستار_ رئيس قسم التفتيش(قسم اعلى من قسم الجودة) والوحيد فى جمهوريه مصر العربيه اللى بيفتش ويجود على شغل شركه الملابس الرياضيه العالميه (نايك) فى مصنع طاى فى مدينه نصر
7_محمد محمود عبدالستار _رئيس قسم الجربر بمصنع بيبى كوكا بالاسكندريه
8_احمد صابر_ المسؤل عن قسم الباترون بشركه جالك اسكندريه شركه تركيه فى برج العرب بالاسكندريه
يعنى الامثله كتير
معلشى واسف طولت عليك شكرا ليك ومنور المنتدى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sunshine
عضو مميز
عضو مميز
avatar

انثى الابراج : السرطان الحصان
عدد المساهمات : 987
تاريخ الميلاد : 30/06/1990
تاريخ التسجيل : 14/07/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: جاي مني من الكلية رايح فين علي السويسرية   الأربعاء يناير 20, 2010 7:53 pm


الله يكون فى عون شبابنا شباب قسم ملابس ههههههههههههههههههه الحمد لله انا نواياها والنية لله انى ماتعتبش باب مصنع ان شاء الله بس ربنا يعينكو ويقويكو ربنا يرزقو "علمت ان رزقى لن يأخذه غيرى فأطمأن قلبى" بس هتعمل ايه ده حال بلدك كوسة على رأى المثل نهر النيل لو كان انعمل صلصة مش هيكفى الكوسة اللى ف البلد هههههههههههههههه
موضوعك جميل وربنا يرزقك انت وكل الشباب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
lynx
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

ذكر الابراج : الدلو القط
عدد المساهمات : 182
تاريخ الميلاد : 08/02/1988
تاريخ التسجيل : 01/01/2010
العمر : 30
الموقع : www.ly7nx.page.tl

مُساهمةموضوع: رد: جاي مني من الكلية رايح فين علي السويسرية   الخميس يناير 21, 2010 8:31 pm

علشان تعذرينا يا صن بس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
sunshine
عضو مميز
عضو مميز
avatar

انثى الابراج : السرطان الحصان
عدد المساهمات : 987
تاريخ الميلاد : 30/06/1990
تاريخ التسجيل : 14/07/2009
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: جاي مني من الكلية رايح فين علي السويسرية   الجمعة يناير 22, 2010 12:35 am

والله عذاركو بدون اما تقولها مانا شايفة الحال هنا وفى كل حتة ربنا يقدملكو اللى فيه لخير يالينكس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
مشتاقه للجنة
عضو فعال
عضو  فعال
avatar

انثى الابراج : الحمل الثور
عدد المساهمات : 404
تاريخ الميلاد : 21/03/1985
تاريخ التسجيل : 26/12/2009
العمر : 33

مُساهمةموضوع: رد: جاي مني من الكلية رايح فين علي السويسرية   الإثنين فبراير 15, 2010 8:43 am

كلامك كويس يامان بس انت مش شايف ان فيه مبالغه شويه ... لو انت فعلا اتعملت من الكليه وعرفت تقعد علي المكن الصناعي هتبدأ من الصفر ايزاي تكون مشرف خط مثلا وانت مش عارفه تقعد علي المكن افرض لو واحد رزل عليك وقالك مش عارف اعمل المرحلة الا كدا هتعمل ايه ساعتها لو انت مش بتعرف تقعد علي المكن ياجميل .... وعلشان مطولش عليك المفروض تاخد العملي اكثر في الكليه وتحاول تطبقة وتتعلمة وتخرج المصانع وتشتغل وتبدأ من الصفر وتستقر في مصنع واحد ولو ليك طموح وصبور هتوصل للي انت عاوزة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://allahalrhman.blogspot.com/2009/02/blog-post.html
marmar
عضو مستجد
عضو مستجد
avatar

انثى الابراج : السرطان الحصان
عدد المساهمات : 69
تاريخ الميلاد : 30/06/1990
تاريخ التسجيل : 07/01/2010
العمر : 27

مُساهمةموضوع: رد: جاي مني من الكلية رايح فين علي السويسرية   الإثنين فبراير 15, 2010 9:34 pm

اولا اللى عاوز يكبر مش بيهمه اى حاجه بمعنى ان هو بيستحمل كل المشاكل اللى بتواجه عشان يبقى فوق او يوصل لل يليق بيه وكمان لازم تتعب وتكافح شويه عشان تبقى حاجه
مش عاجبك السويسريه روح حتى تانيه بس حته تشتغل وتكبر فيها مش مهم ان انت بتتعب دى اخر حاجه تفكر فيها
المهم والاهم انك تلالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالاقى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
جمر الغضا
عضو مستجد
عضو مستجد
avatar

انثى عدد المساهمات : 29
تاريخ التسجيل : 22/07/2010

مُساهمةموضوع: رد: جاي مني من الكلية رايح فين علي السويسرية   الخميس سبتمبر 09, 2010 4:05 am

واقف فى وش الرياح ماوجبش تكتيفك واجب تخلى الزمان يمشى على كيفك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
جمر الغضا
عضو مستجد
عضو مستجد
avatar

انثى عدد المساهمات : 29
تاريخ التسجيل : 22/07/2010

مُساهمةموضوع: رد: جاي مني من الكلية رايح فين علي السويسرية   الخميس سبتمبر 09, 2010 4:06 am

واقف فى وش الرياح ماوجبش تكتيفك واجب تخلى الزمان يمشى على كيفك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
جمر الغضا
عضو مستجد
عضو مستجد
avatar

انثى عدد المساهمات : 29
تاريخ التسجيل : 22/07/2010

مُساهمةموضوع: رد: جاي مني من الكلية رايح فين علي السويسرية   الخميس سبتمبر 09, 2010 4:14 am

واقف فى وش الرياح ماوجبش تكتيفك واجب تخلى الزمان يمشى على كيفك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
جاي مني من الكلية رايح فين علي السويسرية
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات كلية الاقتصاد المنزلي :: مشروع ضمان الجودة ولاداء :: جهات العمل-
انتقل الى: